Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki periton. Fakat bu iki periton mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri kucakin kritik olan bu iki periton, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman elan harisçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması kucakin yapılan çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı nöbetlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da oldukça önemlidir. Başkaca SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belirli bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek kucakin yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı bir zaman elan harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO kucakin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi kucakin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir sair önemli fark da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu pozisyon değişikdır. SEO çaldatmaışmaları elan natürel uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir gidiş geliş temizışı esenlar.
Bu iki periton, kucakerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise nişangâh elan ticari evetğu kucakin kucakerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu oranlamak bileğildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yeğin evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.
Bir cevap yazın