Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı cemiyet süresince değeri olan , kudret, reviş ve vesair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyöneten.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değemekme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü gibi eğitimin bir çok tanımı strüktürlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:

“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin yalnızçlarına makul ) değemekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis göre;

· Eğitim bir vetiretir.

· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde değemektirilmesi yalnızçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değemekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç asliye öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Eğitim yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı tüm kültürler muhtevain nüshadır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre göre değemekebilir, ama sürecin doğbeyı değemekmez.

Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birbunca filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dair farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün tanımı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değemekikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değemekikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.

Eğitim, ölümlü muhtevain ömür boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere makul olabileceği gibi istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin emekletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel de kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim bilimi merkezleri gibi mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. Yani eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi tamamlanmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belli bir tasavvur ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise otomatik vüruten hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir tip olarak ele aldatmaındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Bulak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel gibi fiziki unsurlardır. Süreç; ekol süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, mezuniyet, sınav sonuçları gibi matlup davranış değemekiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

*